Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gaziray Taşlıca Araç Bakım Merkezinde düzenlenen Milli Banliyö Seti Gaziray Araç Teslimi ve Dinamik Yol Testi Başlangıç Törenine katıldı.
Projeyle kent merkeziyle iki sanayi bölgesini birbirine bağlayan 16 istasyonla şehir içi trafiğine nefes aldırdıklarını dile getiren Bakan Uraloğlu, Gaziray kapsamında 25,5 kilometrelik güzergahta iki hızlı tren ve iki banliyö olmak üzere dört hatlı elektrikli ve sinyalli demir yolu hattını inşa ettiklerini söyledi.
Projeyle yerli ve milli bir dönemin kapısının ilk kez Gaziantep’te aralandığını kaydeden Bakan Uraloğlu, Gaziantepe de bu yakışırdı dedi. Yıl sonuna kadar kalan 28 vagondan oluşan 7 seti de teslim edeceklerini söyledi.
Bu yatırım, yerli ve milli bir dönemin kapısının ilk kez Gaziantep’te aralanması, milli banliyö trenlerin üretilerek tarihe damga vuran bir sürecin de Gaziantep’te yaşanması şehir adına mutluluk ve gurur verici bir tablo ve aynı zamanda büyük bir emek.
Peki Malatya. Her seçim döneminde bütün siyasilerin seçim vaatlerinden biri olan fakat bir türlü ete kemiğe bürünemeyen hızlı treni sadece beklemekle kalıyor. 2017 yılından bu yana çevre yolu ve hafif raylı sistem hayali kuran Malatyalılar, defalarca verilen sözlere rağmen henüz somut bir adım göremedi.
Son olarak Malatya Girişimci İş Adamları Derneği Başkanı Salih Karademir, Hızlı tren projesinin ilk olarak Malatya’yı pas geçip, Erzincan üzerinden Elazığ’a getirileceği iddiasını gündeme getirmiş, “Elazığ bürokrasisi ve siyaseti birlik içinde çalışıyor, Malatya’nın siyasetçileri de artık aktif olmalıdır” demişti.
Karademir’in bu iddiaları sonrası Malatya’nın siyasileri, ilgili ve yetkileri tarafından herhangi bir açıklama yapılmaması da bu iddiaların doğru olabileceği ihtimalini güçlendiriyor.