banner13

Malatya kayısısı Uzakdoğu pazarına açılıyor!

Malatya kayısısı Uzakdoğu pazarına açılıyor. Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri ev sahipliğinde Gaziantep’e gelen Çin’in en büyük kuruluşlarından Cofco Sundry’nin alım heyetine Malatya kaysısı tanıtıldı. Alım heyeti ile yapılan görüşmeler kapsamında Çin’le ilişkilerin gelişmesi ve ihracatın da artması sağlayacak.

26 Temmuz 2019 Cuma 16:56
Malatya kayısısı Uzakdoğu pazarına açılıyor!

Çinli heyet, Malatya kayısısı, Antep fıstığı ve kuru meyve çeşitlerini yakından tanımak ve Güneydoğulu ihracatçı firmalarla görüşmek üzere Gaziantep’e geldi. 

Antep fıstığı, Malatya kayısısı, fındık, kuru incir, kuru üzüm ve kuru dut ithalatı talebinde bulunan Cofco Sundry yetkilileri ürünleri inceledi. Alım heyeti ile yapılan görüşmeler kapsamında dünyadaki en önemli pazarlar arasında yer alan Çin’le ilişkilerin gelişmesi tüm sektörlerden yapılan ihracatın da artması sağlayacak.

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan ve Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz da Çinli alım heyetine kayısıyı tanıttı.

Çin’deki en büyük ticari kuruluşlarından olan Cofco Sundry’in alım heyeti Malatya kaysısı ihracatı için incelemelerde bulunarak ikili görüşmeler yaptı. Tanıtıma ve görüşmelere Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan da katıldı. 

Kayısıyı Uzakdoğu’ya pazarlamak için çalıştıklarını ve Çin’in Malatya kayısısı için çok önemli bir pazar olduğunu söyleyen Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan  “Bugün Güneydoğu Anadolu İhracatçılar Birliğimizin ev sahipliğinde özellikle Uzakdoğu pazarı için Türkiye’deki, bu bölgedeki kuru ve kabuklu meyvelerimizin ihracatı ile ilgili Çin’den gelen bir heyeti burada ağırlıyoruz. Biz de Malatya Ticaret Borsası olarak özellikle kayısının Uzakdoğu pazarlarında kendine yer bulabilmesi için şuan üretmiş olduğumuz ürünlerin büyük bölümünü Çin’den gelen ve devletle iş birliği yapan firmaya tanıtmaya çalıştık. Heyeti önümüzdeki yıl da Malatya’ya davet ettik ki kayısı üretimini her aşamasında yerinde görmeleri için. Ürünlerimizin özellikle besin değeri ve sağlık açısından da ne kadar iyi olduğunu anlatmaya çalıştık. Bu konuda onların da göstermiş olduğu bir hassasiyet var. Biz de bu konuda kendilerine Malatya kayısının pek çok açıdan dünyada ne kadar önemli olduğunu izah etmeye çalıştık. Çin, Malatya kayısısı için çok önemli bir pazar olarak duruyor. Kayısımızın da bu pazardan faydalanması gerektiğini düşündüğümüz için de burada Çinli heyete bu sunumlarımızı yaptık” ifadelerini kullandı.

Çin’e olan ihracatı arttırmayı hedeflediklerini de vurgulayan Özcan, hedeflerine ilişkin ise “Bizim şuanda Çin’e gerçekleştirmiş olduğumuz ihracat yıllık bin ton civarında. Malatya’dan gelen ihracat firmalarımızla birlikte yapılan gerekli görüşmelerle kayısı ile ilgili olumlu bir ilişki sağlayabilirsek Çin’deki büyük pazarda 20 bin tonluk bir pay oluşturabiliriz. Bu da bizim yaklaşık yüzde 15-20’lik bir üretim payımız demektir. Biz bunun zamanla gerçekleşmesini bekliyoruz ama bu ilk başlarda bin ton ihracatla başlar ve zamanla daha yüksek noktalara ulaşacak bir pazar halini alır”  şeklinde konuştu.

Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz ise Çin’in, Türkiye topraklarında üretilen kuru meyve ürünlerinin ihracatı açısından önemli bir pazar olduğunu söyledi.
 
Uzak Doğu pazarının birçok sektör için büyük önem taşıdığını ifade eden GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci ise doğal ürünlerin yanında bu ürünlerin işlenmiş hallerinin de ihracatını hedeflediklerini kaydetti.

KAYNAK: İHA


Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.