banner13

TEDAŞ’tan hızlı çözüm adımı: Elektrik Arıza İhbar Uygulaması!

TEDAŞ’ın ‘Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’ sayesinde sokak aydınlatması arızasıyla elektrik arıza ve kesinti ihbarları, Alo 186 çağrı merkezlerini aramaya gerek kalmadan hızlı şekilde çözüme kavuşturuluyor. 520 bin kullanıcı tarafından indirilen uygulama sayesinde bugüne dek 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde bir buçuk milyona yakın ihbar alındı ve hepsi çözüme kavuşturuldu.

ERTV Haber Merkezi
ERTV Haber Merkezi
20 Ekim 2024 Pazar 20:00
TEDAŞ’tan hızlı çözüm adımı: Elektrik Arıza İhbar Uygulaması!

TEDAŞ’ın ‘Elektrik Arıza İhbar Uygulaması’ sayesinde sokak aydınlatması arızasıyla elektrik arıza ve kesinti ihbarları artık hızlı şekilde çözüme kavuşturuluyor.

Alo 186 çağrı merkezlerini aramaya gerek kalmadan telefonlara indirilecek olan uygulama ile Elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbar da bulunulabilecek.

Uygulama sayesinde bugüne dek 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde bir buçuk milyona yakın ihbar alındı ve hepsi çözüme kavuşturuldu.

Tedaş’tan yapılan açıklamada, “

Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) iş birliğiyle geliştirilen uygulama, 2019’dan bu yana 520 bin kullanıcı tarafından indirildi. Başlangıçta yalnızca sokak aydınlatma arızalarına odaklanan uygulama, 2023’teki güncellemeyle daha geniş bir kapsam kazandı. Artık elektrik kesintileri ve arızalar hakkında bilgilendirme, takip, kullanıcı geribildirimi, abone ekleme ve ihbarların silinmesi gibi pek çok özellik sunuluyor.

Gelen tüm ihbarlar hızla çözüme ulaştırılıyor. Uygulama, Alo 186 çağrı merkezine ihtiyaç duymadan, kullanıcıların elektrik kesintisi veya arızalarını hızlı bir şekilde bildirmesine olanak tanıyor. Böylece, 21 elektrik dağıtım şirketinin hizmet verdiği bölgelerde, toplamda 1,5 milyona yakın ihbar alındı ve bu ihbarların tamamı çözüme kavuşturuldu.

İhbarlar, otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ ile aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletiliyor. Ayrıca, bu arızaların giderilmesi süreci de TEDAŞ tarafından yakından takip ediliyor. Elektrik dağıtım şirketleri, mevzuat gereği belirtilen süreler içinde arızaları gidermek ve kullanıcıya geri bildirimde bulunmak zorundalar.

Örneğin, yeraltı kablo tamiratı, direk montajı gibi işlemler, imar alanı içinde 72 saat, dışında ise 144 saat içinde tamamlanmak zorundadır. Diğer arızalar için ise imar içi 24, dışı için 48 saatlik süre tanınmaktadır.

TEDAŞ, vatandaşları uygulamayı mobil cihazlarına indirerek çevrelerindeki elektrik arıza ve aydınlatma sorunlarını bildirmeye teşvik ediyor. Kullanımı son derece kolay olan bu uygulama, “App Store, Play Store ve AppGallery” aracılığıyla akıllı cihazlara indirilebiliyor.”ifadeleri kullanıldı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.